Zoals je wellicht al in een eerdere blog hebben gelezen: Dit Ding is niet mijn ding :-).
In mijn omgeving wordt er vooral veel geHyved en dat is vooral heel veel geleuter. Zonde van mijn tijd.
Nu er zo veel te doen is over gebrek aan privacy (Facebook) en er pas nog een "ontvriend"dag is geweest (gisteren nog besproken in DWDD) word ik alleen maar bevestigd in dit gevoel.
Ik zou op dit moment eerder kiezen voor Twitter; minder ruis en meer "to the point".
Nu ik een ochtend alle informatie tot me heb genomen en verschillende netwerken heb bezocht kan ik wel zien dat heel veel mensen er ook heel veel plezier aan beleven. Hyves is voor basisschoolkinderen eigenlijk een vervanging voor het vriendenboekje, ik kan me nu beter voorstellen waarom mijn jongste het ook graag wil. (Vooruit, in de Kerstvakantie gaan we een pagina voor hem maken) Sociabel.nl is net zoiets voor senioren, grappig dat het voor die leeftijdsgroep zonder "hip" drempel wel werkt.
Via LinkedIn is een vriend pas nog "uitgenodigd"om over te stappen naar een ander bedrijf(lees: de concurrent); dat zakelijk netwerken werkt dus echt!
Je zou in de bieb in ieder filiaal een Hyves of Facebookpagina kunnen starten en gebruiken als een soort gastenboek. Leners kunnen boekentips voor medebezoekers achterlaten en hun "bieb"ervaringen delen.Medewerkers kunnen via de pagina laten weten dat de Sinterklaasboeken zijn verplaatst naar de andere hoek van de jeugdafdeling of de mening vragen aan bezoekers (i.p.v. de huidige ideeenbus). Dus echt zaken die alleen voor dat filiaal relevant zijn.
Hoe beter je je klant leert kennen, hoe meer inzicht. Wat wordt er van deze bieb gevraagd? Dat kan per wijk zeer verschillen!
Verder zou je via een Hyvespagina een leeskring kunnen opzetten. Vooral praktisch voor mensen die de deur niet (meer) uit kunnen?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten